Dr. Nagy Andrea Magdolna volt Szakács László vendége a márkákról szóló szakmai műsorban a Jazzy-n. A beszélgetés során áttekintették a sok átalakuláson átment és laikus szemmel nehezen átlátható hazai, állami fogyasztóvédelem intézményrendszerét, a főbb fogyasztóvédelmi hatóságokat, feladatköreiket, hogy kihez, mikor, milyen panasszal fordulhatunk.
Terítékre került a mostanság nagyon divatos „zöld marketing” , mely könnyen vezethet fogyasztó megtévesztéses tényállásokhoz, pedig idén két hatóság is célkeresztjébe vette a fenntarthatósággal és környezetbarát minőséggel kapcsolatos reklámokat és fogyasztói tájékoztatásokat, miközben egyre kiterjedtebb mennyiségű szabályozás mondja meg, merre van az előre a körforgásos gazdálkodásban és ekként, hogy az egyes iparágaknak milyen ütemben, milyen célértékeket kell garantálnia környezetünk és bolygónk menthetősége érdekében.
Andrea elmagyarázta, alapjaiban véve milyen költségekből kiindulva és hogyan számol bírságot a Versenyhatóság, és melyek azok a tipikus magatartások, amelyek annak növelésére vagy épp csökkentésére alkalmasak szoktak lenni, ha már egyszer nem elkerülhető a szankció.
Végül a 2021-es évre meghirdetett általános fogyasztóvédelmi hatósági ellenőrzési program új és örökzöldnek mondható pontjairól is beszélgettek, így a kötelező jótállásról és az elektronikus kereskedelem hatósági ellenőrzéseknek való kitettségéről, a jól megírt általános szerződési feltételek és korrekt tájékoztatást biztosító webshopok jelentőségéről, valamint a termékbiztonsági laborvizsgálattal egybekötött hatósági ellenőrzések célcsoportjairól.
A beszélgetés itt meghallgatható: